Perussuomalaiset Etelä-Savon piirin järjestäytymiskokous Mikkelissä 27.1

Perussuomalaisten Etelä-Savon piirin järjestäytymiskokous pidettiin 27.1 puheenjohtaja Raimo Heinäsen isännöimänä Eväsherkussa Mikkelissä.

Kokousta käytiin sikäli odottavan jännittyneissä tunnelmissa, että olihan seuraavana päivänä vuoden 2024 presidentinvaalien 1.kierroksen varsinainen vaalipäivä ja tulosten julkistus. Etelä-Savon piirihän oli ollut niin tapahtumien järjestäjänä sekä vaalilehtien jakajana maan kärkipäätä. (Tätä kirjoittaessa tulos selvillä, 3.sija valtakunnassa ja maakunnassa monin paikoin 2.)

Kokous käytiin jälleen hyvässä hengessä ja niinpä piirin 1.varapuheenjohtajaksi valittiin Rauni Asikainen (Savonlinna), 2.varapuheenjohtajaksi Kari Mouhu (Mäntyharju), piirisihteeriksi Kirsi Vilhunen (Mikkeli) ja vaalipäällikkönä jatkamaan sekä piirin tiedottajaksi Tuomo Määttä (Pieksämäki). Heidät kaikki valittiin yksimielisillä päätöksillä.

Erillistä keskustelua käytiin hyvinvointialueen sairaaloiden rahoituksesta, joiden rahoituksesta kannettiin huolta niin paikkakuntakohtaisella kuin alueellisellakin tasolla. Lisäksi esiin nousivat niin sairaaloiden merkityksestä pitovoimatekijänä, opiskelijoiden koulutuksessa sekä toimivan sairaalaverkoston tärkeys huoltovarmuustekijänä (etenkin jos skenaario Venäjän agressiivisesta sotilaallisesta toiminnasta konkretisoituu.)

Kirjoitettu 30.1.2024