Viikkotiedote 10 vaalit ohi

Tervehdys Perussuomalaiset

Tämä on viikkotiedote 10.

Vaalit ovat ohi ja tulokset nähtävillä.

Ensin hieman meidän vaalipiirin asiaa. Saavutimme hienosti neljä paikkaa, joka olikin tavoitteemme. Äänillä, joita saimme, ei olisi parempaan tulokseen päästy, koska vaalimatematiikka on sellainen. Jokaisen ehdokkaana olleen keräämät äänet olivat erittäin tärkeitä, koska laskentatapa painottuu äänien kokonaismäärään ja eniten ääniä saaneen (tässä tapauksessa Juho Eerola) tulokseen.

Asiasta kiinnostuneita suosittelen tutustumaan laskentatapaan Oikeusministeriön sivuilla.

Liitteenä lista ehdokkaidemme saamista äänistä.

Valtakunnallisesti näytimme taas kerran ”närhin munat” mollaajille ja Perussuomalaisten hautajaisia odottaneille. Mielestäni kakkospaikka ei ole huono myös hallituskuvioita ajatellen. Nyt on vapaus laittaa ehdot yhteistyölle ja julkistaa ne kaikille. Jos muut arvot kuin Suomen paras, on joillekin tärkeämpi, sille ei voida mitään. Lasku siitä lankeaa myöhemmin, niin kuin on nähty.

Petturit saivat myös juuri sen palkan kuin ansaitsivatkin. Ei auttanut ennakkoloikat eikä muut temput.

Ajankohtaista.

Torstaina kuulemme, kenet puolue on valinnut EU-vaali ehdokkaiksi. Aika on lyhyt kampanjointiin, mutta pyritään tukemaan myös heitä parhaamme mukaan.

Piirin kevätkokouksen yhteydessä on tarkoitus järjestää kiitostilaisuus ehdokkaina olleille ja tietenkin meidän uudelle kansanedustajalle Ano Turtiaiselle.

Ilmoitamme lähiaikoina tämän tilaisuuden ohjelman ja mahdollista on, että kokouspaikkakin vaihtuu. Jos niin käy, niin se tehdään järjestelyihin liittyvistä syistä.

Jälkitoimet:

Vaalimainosten poistaminen on hyvässä vauhdissa ja niin kuin edellisessä tiedotteessa oli puhetta, korjataan pois kaikkien PS-ehdokkaiden mainokset, riippumatta siitä kuka ne on laittanut. Sanomattakin lienee selvää, että tämä on kaikkien kannalta järkevää.

Vaalipiiri julkaisee kiitosilmoituksen paikkakuntien päivälehdissä tällä viikolla.

Piirisihteeri Anne Korhola jakaa tämän tiedotteen, mutta voitte ottaa myös minuun suoraan yhteyttä, s-postilla nll.raksa05@nullgmail.com tai p. +358 505282810. Olen myös tavoitettavissa WhatsApissa. Messengerissä on taas banni päällä (kuinkas muuten), mutta en anna sen häiritä.

Muistakaa että ei vastata tähän tiedotteeseen, ainakaan toiminnolla ”vastaa kaikille”, niin pidetään viestit paremmin luettavina, kiitos!

.

Vielä kerran haluan kiittää teitä koko sydämestäni, ahkerasta ja pyyteettömästä työstänne, jonka ansiosta saavutimme hienon vaalituloksen!

Myös Kymen vaalipäällikkö Peter Muurman haluaa yhtyä näihin kiitoksiin!

Yhteistyömme on sujunut kitkatta ja jatkamme sitä myös jossain määrin EU-vaalien tohinoissa.

Pekka Laitinen

E-S piirin vaalipäällikkö