Viikkotiedoite 5

Tervehdys Perussuomalaiset

Tämä on viikkotiedote 5.

Mielipidekyselyt yksi toisensa jälkeen näyttävät Perussuomalaisille samaa suuntaa, ylöspäin. Viimeinen julkaistu näytti juuri meidän vaalipiirin alueella, että olemme kakkosena, yli 17% osuudella. Tämä kannatusmittaus oli vielä tehty ennen hallituksen eroa ja soten kaatumista. Kyselyyn osallistui 1500 täysikäistä henkilöä, joista kuitenkin vain 55% ilmoitti puoluekantansa. Tämäkin näyttää hyvältä meidän kannalta.

Puheenjohtaja Jussi Halla-ahon vierailu piirimme alueella sujui erinomaisesti. Myös median uutiset olivat asiallisia. Tämäkin näkyy varmasti kannatuksen nousuna vaaleja kohti mentäessä.

Ajankohtaista

Ehdokasnumerot saadaan tällä viikolla ja ensi viikon alussa tulevat painosta jakeluun kuntien tauluille laitettavat julisteet. Tilaamme myös meidän jokaiselle kuudelle ehdokkaalle tienvarsimainontaan tarkoitetut kuvajulisteet, 40 kpl/ehdokas. Julisteen koko on 700 x 1000mm ja se kiinnitetään yksi tai kaksipuolisena levyyn. Rimajalat tulee olla n. 2 metriä pitkät, että kuva näkyy kunnolla. Tukiryhmillä riittää kiirettä.

Puoluetoimiston tilaamat yhteispotretit tulevat Pieksämäelle, josta niitä lähdetään jakamaan piirin alueelle. Samoin yksikuvajulisteet painetaan Pieksämäellä.

Kun taulut saadaan paikoilleen, alkaa tietenkin niiden ”vahtiminen”, eli kun jossain näkyy taulun repsottavan, on se välittömästi korjattava, tai ainakin ilmoitettava piirisihteerille, minulle tai tiedossa olevalle paikallisyhdistyksen jäsenelle..

Tulevana lauantaina 16.3. kokoontuu piirihallitus Mikkelissä ja katsomme mitä voimme vielä tehdä vaalimenestyksen eteen.

Vaalitapahtumista:

Lauantaina 16.3. on myös kolmas isompi piirin tukema vaalitilaisuus Mikkelin kauppakeskus Stellassa. Tarjolla on hengenravinnon lisäksi myös keittolounas ja odotukset osallistujamäärästä on korkealla. Värvätkää taas kaikki mahdolliset Stellaan, niin saadaan näyttävä tungos.

Niin kuin tapahtumakalenterista näkyy, on myös runsaasti muita tapahtumia ja tilaisuuksia.

Toiminta tapahtumapaikoilla

Puoluetoimiston ”konkarit” haluavat välittää kauttani pari asiaa, liittyen vaalitapahtumiin.

On oletettavaa, että teltoille ilmestyy epämääräisiä kyselijöitä ja ehdokkaan ajan viejiä. Näiden tarkoitus on häiritä varsinaista vaalityötä ja viedä ehdokkaan aikaa pois normaali ihmisten kanssa keskusteluista. Olisi hyvä, että paikalla olisi avustaja, jotka tällaisessa tilanteessa ottaisi häirikkökyselijän hoiviinsa ja jatkaisi jutustelua.

Toinen tärkeä asia on, että vaalikojulle tulevia ihmisiä on kuunneltava herkällä korvalla. Vaikka se välillä tuntuisi hankalalta, on selvää, että jos ehdokas jaksaa kuunnella huolia ym. tarinaa, se palkitaan sitten äänestyskopissa.

Piirisihteeri Anne Korhola jakaa nämä tiedotteet, mutta voitte ottaa myös minuun suoraan yhteyttä, s-postilla nll.raksa05@nullgmail.com tai p. +358 505282810. Olen myös WhatsApissa ja Mesengerissä (silloin kun en satu olemaan bannattuna).

Muistakaa että ei vastata tähän tiedotteeseen, ainakaan toiminnolla ”vastaa kaikille”, niin pidetään viestit paremmin luettavina, kiitos!

Pyrimme kokoamaan tähän lähiajan vaalitapahtumia piirin alueelta ja myös Kymen piiristä.

Jakakaa viestiä mielin määrin sellaisenaan, tai kopioikaa siitä osioita.

Tärkeintä että saadaan tieto kulkemaan mahdollisimman monelle Perussuomalaiselle.

Kaikki kivet on nyt käännettävä, että Suomessa voi tulevaisuudessa hengittää vapaammin!

Pekka Laitinen

E-S piirin vaalipäällikkö