Piirisihteerin päiväkirja kalamarkkinoilta

Etelä-Savon Perussuomalaiset Kalamarkkinoilla 18.- 20.elokuuta

18.päivä perjantai

Teltat viriteltiin paikoilleen, puolueen sanomaa, piirin asiaa, maakuntajuttuja, sairaanhoitopiirin asioita, huoli huomisesta tässä osa puheenaiheista jotka ihmisiä puhutti.

Kansanedustaja Arja Juvonen toi auringon teltalle tullessaan ja jututti sekä kuunteli kansaa usean tunnin ajan.

Kuvassa kansanedustaja Arja Juvonen ja Juvan varapj. Ano Turtiainen.

19.päivä lauantai

Aamulla teltalle saapuessani päällimmäisenä puheissa ja ajatuksissa oli Turun traaginen, edellispäiväinen tapahtuma.

Muilta osin päivä oli tärkeä, sähköä ilmassa kun odoteltiin tapahtumaan puolueen puheenjohtaja Jussi Halla-ahoa.

Voitte vaan arvata millainen kuhina teltalla oli – siinä oli kansalaisia jotka halusivat sanasen Jussin kanssa vaihtaa, oli lehtimiehiä, markkinaväkeä ja tietenkin sankoinjoukoin piiriläisiä saapui tapaamaan myös puheenjohtajaansa, useat heistä tapasivat hänet nyt ensimmäisen kerran puoluekokouksen jälkeen ja halusivat tukensa Jussille henkilökohtaisesti kertoa.

Olin mielissäni kun huomasin että lähes jokaisesta piirin jäsenyhdistyksestä oli tapahtumassa mukana aktiivejamme sekä myös heitä jotka uusina ovat joukkoomme liittymässä, upeaa.

Halla-aho keskusteli kansalaisten kanssa teltalla 2 tuntia, siitä sitten siirryimme hänen kanssaan seuraamaan Mikkelin puheenjohtaja Raimo Heinäsen kalankäsittelynäytöstä johon myös Halla-aho kutsuttiin osallistumaan kalakukon valmistukseen.

Autoon, siirtyminen torinlaitaan, kävelykadulle.

Reijo Paunonen avasi tilaisuuden, sen aluksi vietimme hiljaisenhetken Turun eilisen iskun, surullisen tapahtuman uhreja ja omaisia muistaen.

Jussi Halla-aho piti puheen kansalle poliittisesta tilanteesta ja keskusteli yleisön kanssa, paljon oli asiaa paikalle tulleilla. Raimo Heinänen ojensi Jussille uunituoreen aamulla paistetun kalakukon kotiinvietäväksi.

Henki oli hyvä ja Mikkeliläiset huutelivat tsemppauksia ja toivottivat kaikkea hyvää jatkossakin niin puheenjohtajalle kuin myös yleisestikin Perussuomalaisille.

Onnittelimme piirinpomo Reijoa tänään olevan merkkipäivän johdosta.

20.päivä sunnuntai

Markkinameininki jatkui koko päivän, vieraanamme tänään Juha Väätäinen.

Tästä päivästä ei kuvaa kamerassani ole kun jouduin itse jättämään tapahtuman väliin,

mutta soitin piirimme päälikölle, Reijo Paunoselle joka kertoi että kansaa riittää ja Juhalla kuulijoita ja keskustelijoita kuin myös kiinnostuneita keskustelijoita meidän PS-aktiivien kanssa. Sainpa Reijolta kuvankin 🙂

Perussuomalaiset Etelä-Savon piirin vt.puheenjohtaja Reijo Paunonen

ja vierailija Espanjan lämmöstä, Perus- Juha Väätäinen 🙂

Taasen jaksaa, akut ladattu, on tämä vaan hienoa olla suomalainen – Perussuomalainen.

Outi Virtanen

Etelä-Savon Perussuomalaiset ry:n piirisihteeri