PS-ehdokkaat osuuskauppa Suur-Savon vaaleissa 2020

ANNA PERUSÄÄNESI JA VAIKUTA!

Osuuskauppa Suur-Savon asiakasomistajana voit äänestää oman jäsenalueesi ehdokasta.

Edustajiston vaalien jäsenalueet:

Mikkelin jäsenalue: Hirvensalmi, Mikkeli, Mäntyharju, Pertunmaa
Pieksämäen jäsenalue: Pieksämäki
Juvan jäsenalue: Joroinen, Juva, Puumala, Rantasalmi, Sulkava
Savonlinnan jäsenalue: Enonkoski, Savonlinna

Etelä-Savon Osuuskauppa Suur-Savo:lle valitaan kevään 2020 osuuskauppavaaleissa uusi edustajisto. Edustajisto käyttää osuuskaupassa omistajille kuuluvaa päätösvaltaa ja se valitaan vaaleilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi.

Käytä valtaasi asiakasomistajana ja äänestä osuuskauppavaaleissa oman alueesi perussuomalaista ehdokasta edustajistoon. Osuuskauppatoiminnassa on tärkeää jatkossa turvata esimerkiksi suomalaisen ruuan kohtuullinen hintataso siten, ettei tuottajaa riistetä ja, että kuluttajan kauppakassin hinta pysyy kohtuullisena. S-ryhmä on lisäksi Suomessa merkittävä työllistäjä. Tulevaisuudessa suomalaisten työllistämiseen on panostettava ja taattava, että myös nuorillamme on mahdollisuus saada työelämän kokemuksen jatkossa kaupan alalta.

Savonlinnan jäsenalueen perussuomalaiset ehdokkaat: Enonkoski, Savonlinna

Nro PS-ehdokkaan nimi Titteli Paikkakunta
163 Juha Kukkonen Valtiotieteen maisteri, rahoitusasiantuntija Savonlinna
164 Susanna Peura Projektipäällikkö, yrittäjä Savonlinna
165 Veikko Puustinen Erityispeltiseppä, eläkeläinen Savonlinna
166 Teija Rönkkö Perushoitaja, koulutettu hieroja Enonkoski
167 Pekka Tynkkynen Kiinteistönhoitaja Savonlinna
168 Kirsi Visunen Terveydenhoitaja, eläkeläinen Savonlinna

Näin äänestät vaaleissa – käytössä suhteellinen vaalitapa:

Etelä-Savon Osuuskauppa Suur-Savo:n edustajisto valitaan käyttämällä suhteellista vaalitapaa. Tämä tarkoittaa sitä, että ääni annetaan omalle ehdokkaalle, mutta läpipääsyyn vaikuttaa sekä ehdokkaan itse saamat äänet että koko ehdokaslistan äänimäärä.

Äänestysaika verkossa: 17.2.-26.2.2020 ja postiäänestysaika on 23.3.-1.4.2020.

Asiakasomistajat, jotka eivät ole äänestäneet sähköisesti, saavat postiäänestysmateriaalin kotiin ennen postiäänestyksen alkamista.

Äänioikeus on jokaisella ennen vaalivuoden alkua 15 vuotta täyttäneellä ja osuuskaupan jäseneksi hyväksytyllä jäsenellä. Äänestys suoritetaan sähköisen ja postivaalin yhdistelmänä. Äänestysohjeet ja äänestyslipuke toimitetaan Suur-Savo:n äänioikeutetuille jäsenille ennen äänestyksen alkamista. Äänestää voi vain oman asuinpaikkansa jäsenalueen ehdokasta. Jäsenalueiden ulkopuolella asuva jäsen voi äänestää minkä tahansa jäsenalueen ehdokasta.

Vaalit pidetään posti- ja nettiäänestyksenä ja äänestäminen on helppoa. Valitse mieleisesi perusehdokas ylhäältä, merkitse numero vaalilappuun ja laita vaalilippu palautuskuoressa postiin (postimaksu on maksettu). Lisäksi voit äänestää sähköisesti osoitteessa osuuskauppavaalit.fi. Sähköisesti äänestäessä tunnistaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Lisätietoa alueesi osuuskauppavaaleista: Suur-Savon Osuuskaupan vaalisivusto >>